Så kom dagen endelig hvor det nye pay-per-frag system blev skudt i gang, det er virkelig spændende om der findes et marked for denne form for spil.

Vi så hvordan Gamelio brændte fingrene fordi de ikke formåede at koordinere en ordentlig start og markedsføre sig til den rigtige målgruppe, og derfor ikke formåede at skabe det jeg vil betegne som the critical mass.

The critical mass er betegnelsen for den gruppe af mennesker som man så evigt behøver at have i nutidens gaming community, hvad enten det angår Counter-Strike på playzeek, Poker på Bet24 eller Second Life. The critical mass er den gruppe som skaber den vigtige aktivitet man altid kigger efter når man som spiller skal tage stilling til om man vil hoppe ind og spille. De færreste vælger at hoppe ind og spille som de første med mindre de er sikker på at der lynhurtigt er nogen andre der vil komme ind og deltage.

Specielt i spillet  Counter-Strike er det vigtigt at man lynhurtigt får skabt sig denne masse for at kunne holde liv i et spil-community.

Derfor er det utrolig spændende om pay-per-frag systemet får skabt denne masse, da det er helt afgørende for deres overlevelse.

Markedsføringen har været gigantisk

Efter de erfaringer jeg har med at skabe “the critical mass” på PlayZeek.com har folkene bag pay-per-frag systemet  lavet markedsføringen helt efter bogen. Ikke mindst har de formået at skabe en kæmpemæssig kapital som har gjort at de kunne markedsføre sig meget bredt og derved ramme alle i den potentielle målgruppe, de har sørget for at trække folk ind og registrere sig allerede inden projektet åbnede med den famøse rejse til Las Vegas. De har både i Danmark og Sverige sørget for at gøre sig synlige lige i hjertet af målgruppen, ved at markedsføre sig bl.a. hos Xplayn.com i Danmark.

Nu er spørgsmålet bare om spillerne vil tage dette projekt til sig. Folkene bag pay-per-frag systemet skal have alt mulig held og lykke herfra og så kan jeg kun opfordrer alle til at prøve det.

Written by Klaus Andersen